top of page

Ny hemsida

Den nya hemsidan fokuserar på glädjen i rörelse, gemenskapen loppet skapar och att alla får vara med. En samlingsplats för information kring loppet och inspiration för ett liv i rörelse.

Glädjeruset handlar om glädjen i rörelse och att se alla deltagare som superhjältar. En positiv anda som genomsyrar hela kommunikationen.

Hemsidan och loppet vill ge stöd, uppmuntran och inspiration till alla barn och ungdomar som har en funktionsnedsättning. Något som är viktigt för oss också. 

Alla får vara med och alla kan vara med, på sina egna villkor och därigenom göra något bra för andra. Självklart springer vi också loppet. Hänger du på?

Glädjeruset

Uppdrag:

Logotyp, grafisk profil, webbdesign, copy och sociala medier.

Mikael Nordmark och hans son Hugo, som föddes med en allvarlig hjärnskada, älskade att springa tillsammans. De ville dela glädjen med andra och skapade ett lopp där alla fick delta på sina egna villkor. Till Glädjeruset är alla välkomna och överskottet går till bra saker för barn och ungdomar med funktionsnedsättning.

Inspirera och informera

Form har ett språk där typsnitt, färger och bildval förmedlar inte bara en känsla utan också ett budskap. För vårt arbete med Glädjeruset blev det extra viktigt att formen är inbjudande, inspirerande och inkluderande. 

 

Men lika viktigt är också att informera. Det ska vara lätt att anmäla sig, få reda på datum och starttider, hur loppet går till och vad mer för kul aktivister som händer under dagen. Allt detta och lite till hittar du på gladjeruset.se

När Glädjeruset utökades med flera lopp växte vi ur den gamla hemsidan och behövde göra en ny. Vi tog också tillfället i akt att göra sajten mer färgglad och inspirerande för att spegla vår passion och entusiasm för loppet och för att ännu mer förmedla vårt visuella intryck. Vi gav uppdraget med varm hand till Bonville. De fick ta fram ett förslag på sajt med struktur, bilder och texter, för att sedan producera och publicera den nya sajten.

 

Samarbetet med Bonville har fungerat väldigt bra. Den uppdaterade layouten stämmer helt överens med känslan av glädje som är så central i vårt varumärke. Dessutom har Bonville kommit med förslag på hur vi kan anpassa och utveckla sajten ytterligare. Och så är de snabba att lösa eventuella problem som dyker upp.

 

Resultatet blev en sajt som vi är stolta över och som vi kan fortsätta växa med i flera år.

Camilla Olsson, verksamhetsansvarig Hugos Stiftelse

bottom of page