KANAL & OPTIMERING

Kom närmare dina kunder med en engagerande närvaro på sociala media

hello.jpg

Våra beteenden har förändrats. Kunder, varumärken, myndigheter och intresseorganisationer - alla möts vi nu på sociala media och plattformar byggda för interaktion och engagemang. Den print som igår skrek ut ett budskap är idag startpunkten för ett samtal, en möjlighet att nå ut, skapa kontakt och starta en dialog. 

I händelsernas centrum

Det är i det digitala rummet det händer. Många, ja vi vågar säga nästan alla, går till datorn eller telefonen någon gång under köpresan. Vi vill läsa mer om produkten, inspireras av andra och så klart upptäcka nya möjligheter. Eller bara ställa en fråga. Möt dina kunder där de är och engagera dig. Kommunikation är dubbelriktad och du som företag måste också visa intresse och engagemang. Starta ett samtal med dina kunder idag.

Vilken plattform är då rätt? Facebook, Instagram, LinkedIn eller Snapchat? Det snabba svaret är: Den plattform din målgrupp använder. Med en genomtänkt strategi kan du nå fram till dem och starta en dialog. Att finnas där alla andra finns eller planlöst annonsera ger sällan utdelning, utan det krävs en plan för din kommunikation. Strategi för innehållet och publiceringen. Vad vill du säga och var vill du säga det? Sedan behöver du även en strategi för hur du möter dina kunder i deras kommentarer och engagemang. 

Det här kan vi hjälpa till med inom kanal & optimering

Marknadsföringsplan

Hur kommunicerar du bäst i de kanaler som dina kunder använder? Hur får vi igång samtalet?

Annonsoptimering

Google Analytics och Facebook Insights är fulla av data som med kloka ögon kan ge värdefulla insikter.

Influenserkampanj

Känner du att roll-ups på mässor inte längre fungerar? Testa något nytt. Kanske en influenserkampanj. Vi hjälper dig hitta effektiva sätt att nå ut.

Fler tjänster